X
تبلیغات
مشاور

مشاور
 
طراحی. استقرار و ارتقا’ سیستم های حسابداری . مشاوره مالی و مالیاتی . ارائه خدمات حسابداری

انواع اظهار نامه های مالیاتی و مواعد قانونی تسلیم آنها

 

اظهار نامه مالیات سالانه املاک                    تا آخر اردیبهشت ماه سال بعد

اظهار نامه مالیات مستغلات مسکونی خالی       تا آخر اردیبهشت ماه سال بعد

اظهار نامه مالیات بر اراضی بایر                 تا آخر اردیبهشت ماه سال بعد

اظهار نامه مالیات بر ارث                          ظرف مدت شش ماه از تاریخ فوت متوفی

اظهار نامه مالیات انتقال منافع مالی                تا آخر اردیبهشت ماه سال بعد

اظهار نامه مالیات بر درآمد املاک                 تا آخر تیر ماه سال بعد

اظهار نامه مالیات حق واگذاری محل              تا سی روز پس از انجام معامله

اظهار نامه مالیات بر درآمد مشاغل                تا آخر تیر ماه سال بعد

اظهار نامه مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی      تا آخر تیر ماه سال بعد

اظهار نامه مالیات بر درآمد اتفاقی                 20 روز از تاریخ تحصیل درآمد یا تعلق منافع

اظهار نامه مالیات بر جمع درآمد ها               تا آخر تیر ماه سال بعد

 


نوشته شده در تاريخ یکشنبه 26 خرداد1387 توسط محمد جواد ناسوتی
نقطه سربسر و حاشیه فروش

قبل از اینکه نقطه سر بسر را توضیح دهیم باید در مورد حاشیه فروش و نسبت حاشیه فروش توضیح داده شود  

حاشیه فروش  آن بخش از مبلغ فروش است  که در پوشش هزینه های ثابت و ایجاد سود نقش دارد.

هزینه های ثابت با افزایش تولید و فروش تغییر نمی کند.

در نتیجه اگر مثلا حاشیه فروش حاصل از تولید و فروش یک واحد محصول معادل مبلغ 5000 ريال باشد، فروش 100 واحد محصول اضافی باعث افزایش سود یا کاهش زیان،  به مبلغ 500000 ريال خواهد شد.

 

مبلغ حاشیه فروش یک واحد محصول برابر است با تفاوت بین قیمت فروش و هزینه های متغیر یک واحد محصول.

بنابراین جمع مبلغ حاشیه فروش نیز از کسر کردن جمع مبلغ هزینه های متغیر تعداد مشخصی محصول از جمع درآمد فروش آن تعداد محصول بدست می آید.

 

 

درآمد فروش                                                                                                     ۲000000

کسر می شود: هزینه های متغیر                                                                      (۱۶00000)        

جمع مبلغ حاشیه فروش                                                                                   ۴00000           

کسر می شود: هزینه های ثابت ماهانه                                                  (2000۰0)

    سود                                                                                                            ۲۰۰۰۰۰

 

نسبت حاشیه فروش که اغلب به شكل در صد  بیان می شود، معرف درصدی از مبلغ فروش است که برای بازیافت هزینه های ثابت و فراهم کردن سود، در دسترس قرار می گیرد. و از فرمول زیر بدست می آید:

نسبت حاشیه فروش= (مبلغ حاشیه فروش ÷ مبلغ فروش ) × 100   

 

 

اما نقطه سربسر سطحی از فعالیت است که در آن سطح، درآمدهای موسسه برابر با هزینه های ان می شود.

               

به عبارت دیگر جایی که مبلغ حاشیه فروش  مبلغ هزینه های ثابت را پوشش می دهد، اصطلاحا نقطه سربسر نامیده می شود.

بنابراین در نقطه سربسر مبلغ حاشیه فروش درست برابر با جمع مبلغ هزینه های ثابت است.

 

 

با در اختیار داشتن نسبت حاشیه فروش می توان مبلغ فروش در نقطه سربسر را بدست آورد:

 

مبلغ فروش در نقطه سربسر = مبلغ هزینه های ثابت ÷ نسبت حاشیه فروش

 

اما برای محاسبه تعداد فروش در نقطه سربسر از فرمول زیر استفاده می کنیم:

 

 X = F ÷ (P – V)

 

X = تعداد فروش در نقطه سربسر

F = هزینه های ثابت

P = میانگین قیمت فروش یک واحد

V= هزینه های متغیر یک واحد محصول است

 

 

اما حالا اگر شرکت بخواهد مقدار فروش لازم برای تحصیل سود مورد نظر خود را بدست آورد از فرمول زیر استفاده می کند:

مقدار فروش لازم برای تحصیل سود هدف=( مبلغ هزینه های ثابت + سود هدف) ÷ مبلغ        حاشیه  فروش یک واحد محصول   

 

(P – V) ÷ F+ Л))= مقدار فروش لازم برای تحصیل سود هدف

 

 

Л= سود مورد انتظار 

به عنوان مثال اگر میزان تولید در نقطه سربسر ۴۰۰۰عدد باشد و هزینه های ثابت 4800000 ريال و   فروش هر واحد ۳۲00 ريال و هزینه هر واحد ۲000 ريال باشد در این حالت مقدار فروش را  اگر بخواهیم 360000 ريال سود بدست بیاوریم به طريق زیر بدست می آوریم:

 

                                            ۴۳00= (۲000 – ۳۲00)÷ (4800000 + 360000 )

یعنی باید ۴۳۰۰محصول بفروشد تا به سود 360000ريال برسد.


نوشته شده در تاريخ شنبه 25 خرداد1387 توسط محمد جواد ناسوتی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
قالب وبلاگقالب میهن بلاگ